Alla inlägg den 30 december 2012

Av Ulf - 30 december 2012 19:56

Årskrönika - 2012 

 

 


Skitfinkulturs fjärde år i internetetern går mot sitt slut. När jag satte mig ner för att skriva det här inlägget tyckte jag att det egentligen inte hade hänt så mycket under året, men vid närmre eftertanke så har det åtminstone skett lite saker, både bra och dåliga. Antalet besökare har inte rört på sig särskilt mycket med en blygsam ökning på cirka 5 %. Det går i alla fall uppåt och inte nedåt!


Mitt samarbete med Apart Förlag fortsatte och jag är numera också en av flera korrekturläsare för den svenska utgåvan av The Walking Dead och The Game of Thrones. Det är givetvis riktigt kul att kunna ge något, om än litet, tillbaka till seriemarknaden i Sverige, inte minst eftersom jag klagat på utgivningen av serier i det här landet förr. Jag ser fram emot ett 2013 med fler panikmejl från en viss herr Tjimrin om att "albumet läggs i press om 48 timmar! Korrläs!".


Roligt var också att jag fick ett presspass till Fantastisk Filmfestival i höstas och fick snacka med zombiegurun själv, George Romero. Ett stort tack till festivalledningen för en ypperligt genomförd festival. Jag hoppas på fortsättning nästa år för Skitfinkultur på festligheterna!


Tyvärr var inte 2012 mitt år riktigt rent privat. Diverse trista saker hände och det avspeglades på bloggen. Jag skulle helt enkelt ha fått mer gjort. Det som verkligen blev lidande var bokrecensionerna som försvann nästan helt under andra halvan av året. Anledningen heter läraryrket. Det blev helt enkelt inte särskilt kul att gå hem efter jobbet och en massa skrivna uppgifter som skulle bedömas och i princip göra samma sak på bloggen. Nu när jag med största sannolikhet slutar som lärare om några veckor kommer säkert den lusten tillbaka.


Flytten till den nya bloggportalen föll också i sank. Jag vet att jag troligen kan få fler träffar om jag ligger på egen domän, men jag måste tro på att det är kontinuerliga uppdateringar och kvalitativa texter som ger träffar - inte kosmetika. Jag försöker hålla mina texter på en nivå som gör att alla ska kunna läsa, underhållas och ha nytta av dem. Det är klart att slumpmässig modeblogg är mer lättsmält, men det är inte till den publiken jag vänder mig heller. Säger jag att Skitfinkulturs läsare i regel är smartare än modebloggarnas? Ja.


Franchise Hell lyckades jag avsluta sånär som på en sammanfattning. Denna kommer någon gång nästa vecka. Skitfinkultur ser med tillförsikt på 2013 och tänker fortsätta vara den där lilla rösten i bakhuvudet som inte räds att sticka ut. Nästa år satsar jag på ett tidigare nämnt projekt gällande min favoritregissör genom alla tider, David Lynch, och ett stort mastodontprojekt som kommer få Franchise Hell att blekna. Faktiskt är det mer än tio gånger så stort och kommer löpa över många år. Vad det är får ni gissa er till fram tills det är dags! Först av allt ska dock Oscarsgalan 2013 klaras av. Det projektet drar igång den 10/1 då nomineringarna tillkännages.


För ett ännu bättre 2013 - skål! 


/Ulf Nilsson, Skitfinkultur

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Ovido - Quiz & Flashcards