Alla inlägg den 22 december 2011

Av Ulf - 22 december 2011 17:13



Den arme recensenten ojade sig så,

vad skulle familj, vänner och bekanta i julklapp få?

Det finns väl inget tråkigare än presentkort?

Mja, kanske klassikern: "Titta! Den här har jag själv gjort!"

Om man helt enkelt skulle ta och slå in en peng?

Kanske hellre det än allt detta slit och fläng?

Men hur kul är det - alla andra får ju prylar!

Kanske något spännande, något att hålla folk som på sylar?

En dvd-box med Game of Thrones kanske är något att vilja ha?

En annan räknar ju ner till säsongspremiären varendaste da.

Eller ett paket med två volymer av The Walking Dead?

Inget säger väl jul som att göra någon rädd?

Kanske borde jag bara ge upp på materiella ting,

och helt enkelt inte köpa någonting?

Men med barn i släkten blir det svårt att förklara,

och sig själv från gripande små händer försvara.

Det blir nog en snabbtur till leksaksaffären,

eller vart nu benen bär en.

Så får det bli,

om jag på min vikarieekonomi kan få pli!

Men vad köper man till en unge av 2000 -tal?

Någon japansk plast eller en leksakshund som är digital?

Vuxna är enklare, det är en sak som är sann -

om du inte gillar vad jag köpt till dig kan du dränka dig i en spann.

Hur det än blir med barnens klappar,

bör jag nog avsluta detta rim innan jag publiken tappar.

Att skriva för folk som vill läsa är riktigt jävla kul,

Skitfinkultur önskar eder alla en riktigt god jul!


Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Ovido - Quiz & Flashcards