Alla inlägg den 11 oktober 2015

Av Ulf - 11 oktober 2015 21:46


Twin Peaks återvänder: Ett tungt avhopp, teasertrailer och nya ansikten

 

Efter att Catherine E. Coulson gick ur tiden i slutet av september har en rad frågor väckts om hennes roll i den kommande tredje säsongen. Nu ryktas det om att hon hann spela in ett antal scener. Frågan är om dessa räcker eller ens bör sändas? Jag ser dem gärna i en kommande hemutgåva av säsongen som borttagna scener, men hann Coulson spela in tillräckligt för att göra karaktären rättvisa? Om hon inte gjorde det anser jag att man tyvärr borde ta bort rollen helt och hållet. Den går inte att casta om.

 

Mer tråkiga nyheter för fansen dök upp i dagarna då det visar sig att Michael Ontkean (Sheriff Harry S. Truman) inte kommer reprisera sig roll. Brad Dukes, författare till boken Reflections: An Oral History Of Twin Peaks, har haft fortsatt kontakt med Ontkean efter att han gjorde sin intervju till boken med honom. På hans Twitter finns följande att läsa:

 

"So, I have a few things to say about the news of Michael Ontkean not returning to Twin Peaks: I spoke with Michael a handful of times this year on the phone. He was really excited to return as Truman, and even spent hundreds of hours in search of his old jacket, and finally reached out to me to help find it. We found a suitable replica. I bought it and sent it to him. We last spoke in August and he informed me he wasn’t going to Washington after all. I told him I was heartbroken to hear that.


Aside from being heartbroken, I am puzzled. Twin Peaks is not Twin Peaks without Michael Ontkean as Sheriff Harry S. Truman."

 

En skådespelare som tidigare sagt att han inte ska återvända med som ändå syns i Showtimes teaser trailer (se längst ner i inlägget) är Michael J. Anderson. Anderson har varken bekräftat eller förnekat detta rykte. Den som lever får se.

 

Nu har även en hel drös med nya ansikten knutits till serien, vissa mer kända än andra. Amanda Seyfried, Peter Sarsgaard, Balthazar Getty och Robert Knepper har alla bekräftat sin medverkan. Av dessa är jag mest entusiastisk över Sarsgaard och Lynch-bekantingen Getty, men hade helst sluppit Seyfried. Hon kanske kan överraska, men jag har inte varit särskilt imponerad av hennes prestationer i karriären hitintills. Inga detaljer om deras karaktärer har släppts än.

 

Slutligen har jag kanske lyckats spoila mig själv lite. Jag nämner det bara av intresse och länkar inte heller, men om ni är intresserade av att se en smygtagen film från inspelningen av den nya säsongen (som enligt uppgift innehåller spoilers... jag har inte sett den och tänker inte se den heller) finns den att hitta via Google. Själv nöjer jag mig med teasertrailern:

 

 

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Skapa flashcards