Alla inlägg den 27 januari 2018

Av Ulf - 27 januari 2018 20:15

 


Regi: Tom McGrath

Manus: Michael McCullers & Marla Frazee (baserat på Frazees bok)

Medverkande: Alec Baldwin, Steve Buscemi, Miles Bakshi mfl.

Produktionsbolag: DreamWorks Animation

År: 2017

Längd: 97 min

Land: USA

Svensk åldersgräns: 7

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt3874544/

 

Tim blir misstänksam när hans lillebror kommer med taxi till dörren på eget bevåg och verkar i princip kunna allt redan från dag 1. Avundsjuk på den nytillkomnes sätt att ta hans föräldrars uppmärksamhet från honom planerar Tim att undersöka saken. De visar sig att den yngre brodern kan tala och att han är på ett uppdrag - ett uppdrag som, om det misslyckas, kan hota att det föds fler barn överhuvudtaget.

 

Jag försökte börja skriva den här recension utan svordomar, men det går fan inte! Efter 97 minuter av vad som kan vara den samtidigt mest sliskiga som själlösa animerade film jag sett på år och dar känner jag mig nästan smutsig. Bara titta på postern av den där CG-genererade vandrande aborten där uppe! Se hur han dömer dig! Han vill åt din själ!

 

The Boss Baby lyckas inte med något överhudtaget. Karaktärerna är ointressanta förutom bossungen själv som är vedervärdig. Vidare är manuset så förbannat dumt och generiskt att jag vill plocka upp McCullers & Frazee i respektive krage och skaka medan jag frågar vad det är för fel på dem? Vem är den här filmen för egentligen? Den innehåller scener som inte passar för de yngsta, referenserna till vad de vuxna känner igen (är vi inte förbi det där referensebökandet snart?) är oinspirerade och jag skulle tro att de flesta skämt, i alla fall de dialogbaserade, flyger högt över huvudet på 7-9-åringar, vilka jag antar är marknadsgruppen man försökt få till biosalongerna. Det värsta är att det lyckades! The Boss Baby var den tredje mest inkomstbringande animerade filmen förra året.

 

Snälla familjer, det finns tonvis med bra barnfilmer, några av dem kommer jag recensera de närmsta veckorna. The Boss Baby är smörja och inte ens dålig nog att bli rolig. Skydda dig själv och dina barn från den här avkommans från svavelgruvorna under Hollywood. The horror, the horror...

 

Betyg: 0 fuck you, Alec Baldwin! av 5 möjliga

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Skapa flashcards