Alla inlägg den 22 september 2015

Av Ulf - 22 september 2015 16:15

 


FFF 2015: It starts!... kinda

 

För fjärde året i rad bevakar Skitfinkultur Lund International Fantastic Film Festival, FFF, i... Malmö? Ja, i år finns det en viss ändring i visningsordningen. Mellan 24 - 27/9 drar festivalens första del igång med de nominerade i klassen för att få tävla om Melies d’Or. Denna etapp hålls på Spegeln i Malmö. Jag är kluven till uppdelningen. Inte för att det blir två festivaldelar, men att den ena läggs i Malmö. Mig veterligen har detta inte hänt tidigare i festivalens 20-åriga historia och även om jag kan förstå det från en businessvinkel är det lite trist att Lund tappar ännu lite kultur till storebror Malmö.

 

Hur som helst kommer jag närvara fredag - söndag på festivalen då mitt schema inte gick ihop för torsdagens begivenheter. Under torsdagen bjuds publiken på den fantastiska 80-talshyllningen Turbo Kid (2015) som nyligen recenserats här på bloggen. Jag kan verkligen rekommendera att ni går och ser den!

 

Dagarna blir inte lika galna av film som de vanliga festivalpassen (det är snarare positivt eftersom jag brukar vara rätt mör efter fyra filmer) utan fokuserar enbart på de nominerade filmerna. Hela programmet hittar du som vanligt på festivalens hemsida. Också som vanligt är att det är helt okej att bjuda mig på både öl och mat. Syns på bio!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Skapa flashcards