Alla inlägg den 23 maj 2015

Av Ulf - 23 maj 2015 21:35


Twin Peaks återvänder: Northwest Passage  

 

De intressanta projekten i Twin Peaks kölvatten avlöser varandra. Det senaste som fångade mitt intresse är den planerade dokumentärfilmen Northwest Passage. Dokumentären ska handla om Travis Blue, en ung man som i princip blev besatt av tv-serien när han var i desperat behov av förebilder och vänner. Dessvärre blev hans främsta förebild från serien den mycket plågade Laura Palmer och Blue började följa hennes "exempel" med droger, prostitution och allmänt destruktivt beteende.

 

Det här låter i mina öron som en helt unik film. Inte nog med att den handlar om ett av mina favoritämnen i film- och tv-historian, men den lovar dessutom ett porträtt av en ung man där dyrkandet av populärkulturen gått för långt. Det är i skrivande stund tio dagar kvar på filmens Kickstarter-kampanj och teamet har samlat in ungefär en tredjedel av de 60 000 $ som behövs för att filmen ska bli verklighet. Besök filmens Kickstartersida och kolla in trailern. Själv donerade jag en slant också. Gör det du med!

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Ovido - Quiz & Flashcards