Alla inlägg den 27 februari 2015

Av Ulf - 27 februari 2015 19:25

 


In Memoriam: Leonard Nimoy (1931 - 2015)

 


När jag var liten var jag ännu mer av en liten professor än vad jag är idag. Jag hade huvudet i molnen, hade svårt att förstå varför människor agerade som de gjorde över vad jag ansåg vara "småsaker" och var mer intresserad av vad som fanns ute i rymden än vad som fanns runt hörnet. När jag såg Leonard Nimoy på tv-skärmen för första gången var det som att hitta en själsfrände. Man kan helt enkelt inte prata om Leonard Nimoy utan att prata om Spock och Star Trek.


De som läser bloggen vet att jag ofta hyllar science fiction-serien som var en stor del till Nimoys framgångar. Det är mer än en serie för mig. Under min uppväxt visade Nimoy, genom Spock, mig vad uppoffring var när han offrar sig för sina skeppskamrater i The Wrath Of Khan, vad en utböling kan uträtta genom hårt arbete och aldrig sviktande pliktkänsla och samtidigt att logiken enbart var början till visdom. 

 

Skådespelare, författare, regissör, musiker och en herrans massa andra saker - Nimoy var allt det där och lite till. Han kommer dock alltid för mig vara min vän genom Spock. Han som också undrade varför människor agerade som de gjorde över småsaker och aldrig svek sina vänner.

 

Dif-tor heh smusma, Mr. Nimoy. Jag kommer aldrig glömma dig.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Skapa flashcards