Alla inlägg den 26 maj 2013

Av Ulf - 26 maj 2013 22:05

 


 

Regi: Roger Christian

Manus: Christian Piers Betley

Medverkande: Christian Slater, Amy Matysio, Brendan Fehr

Produktionsbolag: Minds Eye Entertainment/Gloucester Place Films/International Pictures Three

År: 2013

Längd: 84 min

Land: Kanada

Svensk åldersgräns: Ej bedömd, troligen 15

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt2268573/


Efter att en månkoloni drabbas av ett meteoritnedslag tappar de fyra astronauterna där all kontakt med Jorden. Än värre blir det när en av stenarna visar sig innehålla liv... och det är inte snällt och gulligt.

 

Jag måste börja kolla upp filmer innan jag drar ner dem från min dropbox. Det plingade till innan idag när en fil damp ner tillsammans med ett medföljande dokument. Precis som postern ovan skröt dokumentet med att man hade kopplingar till Alien (1979) och var verket av en Oscarsvinnare. Jodå, regissör Roger Christian har vunnit en Oscar... för Set Decoration. Visserligen för Star Wars  (1977) men ändå. Så vad har han regisserat innan? En snabb koll på IMDB visar att hans mest kända film som regissör är... Battlefield Earth (2000). Det här kommer göra ont, eller hur?

 

Det här är den sämsta film jag sett hitintills under 2013. Allt, och jag menar verkligen allt, är så undermåligt att det är ett under att någon tyckte det här förtjänade att produceras. Christian Slater, en i mina ögon underanvänd och underskattad skådespelare i vanliga fall, ser mest ut som han inte kan tro att han är med i det här skräpet. Hans insats är därefter. Det är sällan jag sett en skådespelare vara så omotiverad som Slater i den här rullen. Jag kan knappast klandra honom. 

 

Stranded begår kardinalsynden för film. En film kan vara så dålig att den blir bra. Det är de filmerna jag försöker hitta under rubriken Kitschhimmeln. Stranded når inte upp till den där kalkonfilmsestetiken eller det som gör de filmerna så njutbara. Den är bara fruktansvärt tråkig. När en film bara är 84 minuter lång men känns som 840 minuter är det ofta ett dåligt tecken. Mycket är just Roger Christians fel. Manuset är inte något att skriva hem om, men kom igen - något borde du kunna få ut av det? Här finns för fanken en muterad baby med mordlust! Hur kan du undgå att göra det underhållande?!

 

Det är väldigt, väldigt sällan jag sätter en nolla i betyg, men Stranded har ingenting som talar för den. Inte en snygg specialeffekt, inte ett skratt, inte ett okej soundtrack - det här är fullkomlig slöseri med tid. Nej, vänta, Stranded ger slöseri med tid dåligt rykte. Jag hade hellre genomgått en rektoskopi än att se den här skiten igen. Pun fucking intended!

 

Betyg: 0 muterade ungar med dålig munhygien av 5 möjliga

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Skapa flashcards