Alla inlägg den 15 september 2012

Av Ulf - 15 september 2012 13:24

  



Nostalgia Critic 2008 - 2012



De senaste fyra åren har onsdagskvällarna varit en höjdpunkt i min vecka. Doug Walker, grundare och huvudansvarig för videokollektivsajten That Guy With The Glasses, har producerat i princip ett nytt avsnitt varje vecka med karaktären som gjorde honom känd - The Nostalgia Critic. Karaktärens självpåtagna uppdrag är att recensera filmer och tv-serier från sin barndom. Oftast upptäcker han också hur jäkla dåliga de var och använder detta faktum till att leverera komikguld. Men sedan igår är kritikern som vi lärt känna honom död och begraven.


En tradition på That Guy With The Glasses har varit en längre och mer påkostad produktion per år. Från första årets stora slagsmål mellan folk från nämnda sajt och folk från James Rolfes (The Angry Video Game Nerd) Cinemassacre har dessa produktioner utvecklats till årets närmre tre och en halv timme långa episka rymdsaga To Boldly Flee. Produktionerna har genom åren ibland varit sisådär, med förra årets Suburban Knights som lågvattenmärke, men jäklar vad Walker och hans team lade ner tid och kärlek på årets extravaganza! Nu förstår jag dessutom varför. Det här var kritikerns svanesång.


Walker postade en video tidigare idag där han förklarar att hans karaktär började tappa i kvalitet och att han ville sluta på topp. Han utlyste också en ny serie, Demo Reel, där han kommer vara en drivande faktor. För fans av referenshumor och amatörproduktioner vill jag dock slå ett slag för To Boldly Flee som är en av de mest ambitiösa onlineproduktioner jag sett. Det är trots allt med en smula sorgsenhet jag tar farväl av min favoritkaraktär på nätet. Jag kan bara hoppas på att Demo Reel blir lika underhållande.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Bloggportaler

Kultur & Historia bloggar Kultur Blogg listad på Bloggtoppen.se BloggRegistret.se Nöje och Underhållning Bloggparaden länkkatalog Favoritlistan.se 1000länkar.com - gratis länkkatalog Sverigeregistret

Ovido - Quiz & Flashcards